وزارت دادگستری و سازمان سینمایی براساس تفاهمنامه همکاری، جشنواره فیلم کوتاه با موضوع اخلاق و حقوق شهروندی برگزار می کنند.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری روز سه شنبه در وزارت دادگستری تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری درباره بندهای این تفاهمنامه به بندی با موضوع برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع اخلاق و حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: ترویج امور فرهنگی نیاز به بسترسازی دارد و چه بستری بهتر و تاثیرگذارتر از سینما.
عباسی افزود: برای ترویج بهتر و تاثیرگذارتر امور فرهنگی و حقوق شهروندی در کشور، تفاهمنامه هایی با اولویت بندی مناسب تدوین کرده ایم تا بتوانیم گام های مناسبی در این بخش برداریم.

وی امور شهروندی را گفتمان قالب کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا علاوه بر برگزاری جشنواره، بدنبال اجرای کارگاه های آموزشی برای هنرمندان درباره اخلاق و حقوق شهروندی نیز هستیم.
عباسی، با بیان اینکه با مراکز و دستگاه ها همچنین «ان.جی.او» های مختلف، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، افزود: تفاهمنامه با سازمان سینمایی نیز بندهای بسیاری دارد که امیدواریم بتوانیم در زمان معلوم آنها را به کمک سازمان سینمایی اجرایی کنیم.

** دفاع از حقوق مالکیت هنری از معضلات فرهنگ وهنر است

رئیس سازمان سینمایی نیز با اشاره به تاسیس معاونت حقوق شهروندی در وزارت دادگستری گفت: در این راستا کمک می کنیم تا از حقوق شهروندی بیش از بیش دفاع کنیم.
حجت الله ایوبی دفاع از حقوق مالکیت ادبی و هنری را یکی از معضلات امروز فرهنگ و هنر دانست و افزود: رسیدگی به مالکیت ادبی و حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار هنری ضرورتی است که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود و ما نیز از ظرفیت دادگستری برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

×