فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی در بخش مسابقه جشنواره فیلم باتومی پذیرفته شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی فیلم باتومی گرجستان از ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه) برگزار می‌شود و حضور آخرین ساخته‌ی رضا میرکریمی هم در بخش مسابقه‌ی آن قطعی شده است.

فیلم «دختر» با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد، مدتی قبل در جشنواره فیلم مسکو حضور داشت و موفق به کسب سه جایزه‌ی اصلی این جشنواره شد.

در مراسم پایانی جشنواره‌ی مسکو، فیلم «دختر» جایزه‌ی اصلی جشنواره را  برای بهترین فیلم دریافت کرد و فرهاد اصلانی هم به عنوان بهترین بازیگر مرد برگزیده شد. همچنین جایزه‌ی فدراسیون باشگاه‌های فیلم روسیه که به بهترین فیلم بخش مسابقه اعطا می‌شد هم به فیلم میرکریمی رسید.

«دختر» در این جشنواره به دلیل پیام سازنده و انسانی‌اش به عنوان دومین فیلم منتخب تماشاگران هم انتخاب شد.

در خلاصه داستان «دختر» که اخیرا در سینماها اکران شده، آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

این فیلم همچنین قرار است در بخش رقابتی جشنواره‌ی وایادولید اسپانیا که از رویدادهای معتبر این کشور است و در ماه اکتبر برگزار می‌شود، به نمایش درآید.

×