به گزارش سوره سینما ، در یازدهمین دوره جشنواره فیلم «یک دقیقه‌ای رومانی» ۲ فیلم از ایران حضور داشت؛ فیلم های «ماهی» به کارگردانی سامان حسین پور و «بادبادک» به کارگردانی ایرج افکار که فیلم «ماهی» به نویسندگی و کاگردانی سامان حسین پور از تولیدات حوزه هنری استان کردستان توانست جایزه تقدیر ویژه داوران را از آن خود کند. حسین پور سال قبل نیز با فیلم کوتاه «یک هیچ» توانسته بود از همین جشنواره نیز تقدیر ویژه داوران و تندیس بلورین جشنواره را کسب کند
فیلم کوتاه «ماهی» به کارگردانی سامان حسین پور و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان توانست نظر داوران را جلب کند و جایزه تقدیر ویژه همراه با تندیس بلورین جشنواره را کسب کند. این فیلم که داستان اتفاقی ناشی از کمبود آب است تاکنون در بیش از ده ها کشور به نمایش گذاشته شده است و ده ها جایزه نیز در کارنامه خود دارد.
چندی پیش فیلم کوتاه «ماهی» توانست دو جایزه؛ جایزه اول جشنواره و جایزه بهترین فیلم برای مخاطبین را از جشنواره گات مینوت کانادا از آن خود کند.
سامان حسین پور فیلمساز ۲۳ ساله کردستانی تاکنون ۳ فیلم کوتاه را نوشته و کارگردانی کرده است و جدیدترین اثرش با عنوان «مردی که یادش می رفت نفس بکشد» در مرحله صداگذاری توسط حسین قورچیان است و برای حضور در دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» آخرین مراحل آماده سازی خود را پشت سر می گذارد.