سینماپرس: فیلم «A۱۵۷» به کارگردانی #بهروز نورانی‌پور محصول سازمان سینمایی حوزه هنری به عنوان بهترین مستند جشنواره بین‌المللی فیلم «واچ داکز» لهستان شناخته شد.

به گزارش سینمارس، فیلم مستند «A۱۵۷» به کارگردانی بهروز نورانی پور از تولیدات «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری که در بخش رقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «واچ داکز» لهستان به نمایش درآمد، به عنوان بهترین فیلم مستند این جشنواره شناخته شد.

در بیانیه هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «واچ داکز» برای فیلم «A۱۵۷» آمده است:

«شاهد انتخاب قدرتمندی از فیلم‌ها بوده ایم که همگی بسیار مناسب و برجسته اند. ما در این چند روز با دنیا و مشکلاتش سفر کرده ایم… از مستند «مدافعان حقوق بشر» محصول کشور چین گرفته تا مستند «فراریان LRA»… اما درواقع یک فیلم می‌تواند برنده باشد و فیلمی برگزیده گردید که ما را عمیقاً تحت تاثیر قرارداد و با شخصیت‌هایش نزدیک کرد. اغلب به این موضوع فراگیر در جنگ‌ها پرداخته شده است. داستانی بسیار شخصی که برای جلب توجهات و اقدامات بین‌المللی فریاد می‌زند.»

جشنواره «واچ داکز» که مختص فیلم‌های مستند می‌باشد، یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم در زمینه حقوق بشر است.

مستند «A۱۵۷» تاکنون جوایز بسیاری را در داخل کشور از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، سینما حقیقت و … کسب نموده و پیش از این جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» فرانسه را هم دریافت داشت.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم حقوق بشر«واچ داکز» از ۱۹ الی ۲۵ آذر ماه در شهر ورشو کشور لهستان برگزار شد.

×