به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، مسعود آب پرور نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درباره کارکرد و نتایج جشنواره های موضوعی در ایران گفت: به نظرم می آید جشنواره های موضوعی بیش از آن که خروجی مناسبی برای سینما و دست اندرکاران آن داشته باشند، گاهی اوقات برای پر کردن کارنامه کاری مسئولان کارکرد داشته اند. اما درباره جشنواره فیلم مدافعان حرم باید بگویم که این رویداد امروزه وجه تبلیغاتی دارد و برگزاری آن امری لازم است.

وی در پاسخ به این که آیا انتخاب قالب های مستند و نماهنگ برای جشنواره فیلم مدافعان حرم مناسب است یا نه، افزود: به نظرم این دو قالب انتخاب های مناسبی برای رقابت در جشنواره فیلم مدافعان حرم هستند. چراکه موضوع دفاع از حرم رویدادی زنده است و در حال حاضر روی می دهد. همچنین از حد و اندازه ملی فراتر رفته است و اگر بین المللی نباشد، حداقل منطقه ای است.

این کارگردان همچنین ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به همزمانی جریان دفاع از حرم لازم است کشورهای منطقه در زمینه ساخت ویدئوکلیپ ها و مستندهایی درباره مدافعان حرم اقداماتی را انجام بدهند که خوشبختانه در جشنواره فیلم مدافعان حرم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با ارائه یک راهکار برای برگزاری بهتر جشنواره فیلم مدافعان حرم عنوان کرد: اگر آثار منتخب جشنواره فیلم مدافعان حرم به نوعی بین مردم انعکاس داشته باشند، تلویزیون هم پای کار بیاید و نمایش عمومی از بعضی از آثار داشته باشد، می توانیم به خروجی های این جشنواره امیدوارم باشیم و در مسیر باروری و رشد و توسعه فرهنگ دفاع از حرم، مردم را بی واسطه با موضوع آشنا کنیم. به ویژه آثار مستند و نماهنگ در تلویزیون می تواند به عنوان ویترین در شبکه های مستند و افق برجسته بشود و برای مردم اطلاع رسانی صورت بگیرد.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.