مهر: تولید مجموعه اپیزودیک «قصه های تبیان» بر اساس داستان های واقعی و موضوعات قرآنی به پایان رسید و احتمال دارد در ماه مبارک رمضان از شبکه آی فیلم پخش شود.

 آرش زینال خیری مدیر تولید مجموعه تلویزیونی «قصه های تبیان» گفت: ساخت مجموعه تلویزیونی «قصه های تبیان» توسط کارگردانان جوان به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی جلوی دوربین رفت و احتمال دارد در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه آی فیلم پخش شود.
وی افزود: حمایت از نیروهای جوان و انقلابی یکی از ویژگی های زنده یاد فرج الله سلحشور بود که خوشبختانه این خصیصه در آقای شورجه هم وجود دارد و همین امر باعث شد حضور وی در کنار کارگردانان جوان در کیفیت و پیشبرد کارها تاثیر بسزایی داشته باشد.

زینال خیری با اشاره به اینکه مجموعه اپیزودیک «قصه های تبیان» در موسسه فرهنگی هنری تبیان تولید شده است، بیان کرد: این مجموعه تلویزیونی به سفارش معاونت برون مرزی صدا و سیما و سازمان بسیج مستضعفین در ۴۵ اپیزود با مضامین مختلف تصویربرداری شد. نکته قابل توجه این اثر فیلمنامه آن است که همه داستان ها و روایاتش بر اساس اتفاقات و داستان های واقعی به نگارش درآمده است.

مدیر تولید «قصه های تبیان» بیان کرد: سوژه قصه های هر یک از اپیزودها که عنوان جداگانه ای نیز دارند توسط فراخوانی که در سایت تبیان گذاشته بودیم فراهم شد و همچنین روایات کسانی که در دور و اطراف مان حضور داشتند نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این سوژه ها توسط منصور براهنی مشاور فیلمنامه و مدیر کارگاه فیلمنامه نویسان تبیان مدون شد.

زینال خیری با تشکر از ارگان ها، نهادها، سازمان ها و افرادی که در این پروژه کمک و همکاری داشته اند درباره سایر فعالیت های موسسه فرهنگی هنری تبیان توضیح داد: در حال حاضر ۲۵ فیلمنامه اپیزودیک آماده داریم که با فراهم شدن شرایط مالی، آنها را به تولید می رسانیم. وجه اشتراک این فیلمنامه ها نیز در واقعی بودن روایت داستان هایشان است.

وی در پایان یادآور شد: همانطور که این روزها در سیستم فیلمسازی دنیا هم شاهدیم عمر سریال های طولانی به سر آمده است. ذائقه مردم تغییر کرده و مجموعه های طولانی مدت دیگر مورد علاقه مخاطب نیستند. در چنین شرایطی مینی سریال ها یا مجموعه های اپیزودیک از آنجا که داستان شان زودتر به نتیجه می رسد بهتر می توانند توجه تماشاگر را جلب کنند.

حسین زندباف تدوینگر، محمد فرشته نژاد آهنگساز، آرش قاسمی و علی نوری صداگذار از جمله عواملی بودند که در این پروژه تلویزیونی حضور داشتند.

×