سینماپرس: فیلم «سکوت» به کارگردانی مشترک فرنوش صمدی و علی عسگری موفق به کسب جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم کوتاه شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم والادولید اسپانیا شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «سکوت» در ادامه حضور موفق بین‌المللی خود توانست جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم «وایادولید» اسپانیا را از آن خود کند.

پیش از این فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نیز به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جوان امسال این رویداد سینمایی انتخاب شده بود.

این فیلم کوتاه اخیرا جایزه گربه طلایی جشنواره ازمیر ترکیه، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره زونتا ایتالیا ، دیپلم افتخار جشنواره فیلم‌های کوتاه تیمی رومانی و دیپلم افتخار جشنواره تانژه مراکش را نیز کسب کرده است و با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم «همپتون» آمریکا واجد شرایط حضور در شاخه فیلم کوتاه اسکار شد.

فیلم «سکوت»به زبان‌های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می‌کند.

«ولنتینا کارنلوتی» و «فاطیما الاکس» بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

این فیلم کوتاه پیش‌ از این در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی جشن خانه سینما شد و از شانس‌های حضور در بین نامزدهای اسکار فیلم کوتاه اسکار است.

جشنواره بین المللی فیلم «وایادولید» که با نام «سمینسی» نیز شناخته می‌شود امسال بزرگداشتی را برای عباس کیارستمی ترتیب داده بود که با نمایش فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه» ساخته سیف الله صمدیان و برگزاری یک میزگرد سینمایی با حضور کارشناسان سینمای اسپانیا درباره سینمای کیارستمی همراه بود.

جشنواره «وایادولید» از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد و در آن زمان تنها به نمایش فیلم‌های مذهبی مربوط به مذهب مسیحیت کاتولیک می‌پرداخت اما از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برای هر نوع فیلمی آغاز به کار کرد.

عباس کیارستمی در سال 1993 برای فیلم «زیر درختان زیتون» برنده جایزه «خوشه طلایی» بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

×