دوره انیمیشن 3 بعدی
مدت زمان آموزش انیمشن 3 بعدی:3 ماه
دوره انیمیشن 3 بعدی شامل : دوره مقدماتی – دوره پیشرفته
سرفصل های دروس انیمیشن 3 بعدی
- تعریف انیمیشن ، تاریخچه،اجزای انیمیشن و انواع آن .
- بیان تفاوت میان برخی از نرم افزارهای 3 بعدی.معرفی نرم افزارهای دوبعدی.
- معرفی ورژنهای نرم افزار،نصب نرم افزار .
- آشنایی بامحیط نرم افزار،view portها،menuها،panelها،آشنایی با اصطلاح سفارشی سازی
- ساخت اشکال مختلف ومعرفی پارامترهای هرکدام،ساخت اشکال دوبعدیsplineها،
- معرفی ویرایشگرهای polyوmesh،آموزش استفاده از sub objectها.
- sub object درedit poly و edit mesh.
- کنترل و مدیریت اشیا،آشنایی با گروه ولایه در3dmax
- کپی کردن،چیدمان و نحوه ترازکردن اشیاء در صحنه،array ، mirror،align.
- آشنایی با ابزارloft،Blobmesh، Scatter، command،boolean .
- نور و معرفی انواع آن _ تئوری نور پردازی انواع نور ، نور خورشید و نور روز.
- انجام تمرین عملی با انواع نور _تعریف کامل پارامتر آنها ،نورهای استاندارد و فتومتریک.
- ساخت لباس و ابزارها.
- معرفی انواع دوربین و پارامترهای آن ،کنترل حرکت دوربین و لنز.
- تعاریف ماده Materialو بافتTexture و انواع هرکدام،آشنایی ابتدایی با Material editor.
- کارباMaterial editor وتوضیح پارامترهای مواد،انتصاب مواد به اشیاء،ساخت مواد گوناگون.
- نحوه ایجاد بافتهای گوناگون در فتوشاپ.
- Shader ها.
- استفاده از Matt/shadow.آموزش تلفیق تصویر ساخته شده با واقعیت،ساخت متریال Alpha.
- اصلاح کننده های:Map،UVW mapUNWrap،Displace،Mapscaler.
- رندرو تنظیمات آن ،معرفی برخی موتورهای رندر و تفاوت آن.
- کار با پنل Enviroment.
- کار با پنل Effect.
- پروژه پاياني (ساخت یک لوکیشن که دارای حرکت دوربین ، Map وefefect می باشد)
- تشریح پروسه ساخت کاراکتر.
- توضیح روش کار با Blue print، نحوه آماد ه سازی و برش آن د ر فتوشاپ.
- وارد کرد ن Blue priut ها د ر 3dmax
- شروع ساخت مد ل کاراکتر به روش Poly modeling. (تکمیل Box modeling )
- نحوه ساخت نقش های لباس و آماد ه سازی د ر فتوشاپ.
- تکمیل UNWrap کاراکتر .
- ساخت و تکميل کاراکتر فانتزی .
- ساخت انواع کفش و لباس برای کاراکتر .
- آشنایی با سیستم استخوان بند ی Biped و Bone .
- معرفی و نحوه کار با سیستم Bone.
- معرفی کامل سیستم Biped و ساخت اسکلت برای کاراکتر.
- کار با اصلاح گرهای Skin و Physique و انتصاب استخوان به کاراکتر.
- انیمیت کاراکترها.
- استخوان بند ی و حرکت بخشی صورت کاراکتر.
- آشنایی با اصلاح گر Morph و نحوه Target های آن.
- انجام تمرین و ایجاد د یالوگ برای کاراکتر.ایجاد گفتگو و رندر آن.
- معرفی اصلاح گرCloth ، ساخت پارچه و پرچم و انیمیت کرد ن آنها، شبیه سازی لباس.
- ساخت مو