دو هنرجوی آموزشگاه سینمایی اندیشه نو از استان البرز در جشنواره سراسری برگزیده شدند

شبکه خبری کرج

 مدیر مسئول آموزشگاه سینمایی اندیشه نو ( واقع در استان البرز ) استان البرز گفت: دو هنرجوی این آموزشگاه در اولین جشنواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی سراسر کشور موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار شدند.

هنرجویان راه یافته به جشنواره

عمران دهقان مدیر مسئول آموزشگاه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری کرج افزود: وحید امیری فر در بخش عکس و منیره دواتگران در بخش گریم برگزیده شدند و تندیس و لوح افتخار این جشنواره را دریافت کردند.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی از بیستم تا بیست و هفتم تیرماه امسال در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران با شرکت هنرجویانی از حدود 90 آموزشگاه سینمایی از استانهای مختلف برگزار شد.

دهقان گفت: آموزشگاه سینمایی اندیشه نو فعالیت خود را از سال 85 در کرج مرکز استان البرز آغاز کرد و اکنون بیش از 150 هنرجو در رشته های مختلف سینمایی را زیر پوشش دارد.

وی اظهار داشت: این آموزشگاه ابتدا فعالیت خود را در رشته فیلمسازی آغاز کرد و به تدریج و در سال 87 موفق شد مجوز لازم در اکثر قریب به اتفاق رشته های سینمایی را از دفتر سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کند.

مدیر مسوول آموزشگاه سینمایی اندیشه نو  افزود: اکنون رشته های مختلف شامل فیلمسازی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، گریم، بازیگری، دوبلاژ، گویندگی، فن بیان، انیمیشن و صدابرداری در این آموزشگاه فعال است.

هنرجویان راه یافته به جشنواره

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه سینمایی اندیشه نو تلاش کرده از استادان و مدرسان سرشناس و خبره از جمله پوران درخشنده و محبوبه بیات و در بخش عکس محمدرفیع پالوچ استفاده کند، گفت: آموزش در این آموزشگاه در سه دوره مقدماتی ، میانی و تکمیلی انجام می شود و هنرجویان در پایان هر دوره ، گواهینامه معتبر همان دوره را اخذ می کنند.
دهقان افزود: علاوه براین بخش دیگری با عنوان مرکز مهارت آموزی در آموزشگاه اندیشه نو برای علاقمندان و هنرآموزانی که مدرک تحصیلی آنان زیردیپلم است راه اندازی شده است.
 
 

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است اگر درسهای مختلف از جمله تاریخ ، علوم اجتماعی و حتی متون دینی با بهره گیری از هنر نمایش ارایه شود می تواند ضمن ایجاد جذابیت بسیار ماندگارتر از درسهای تئوری شود.

منیره دواتگران که در بخش گریم نخستین جشواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی سراسر کشور موفق به اخذ دیپلم افتخار شد متولد سال 1366 است و آموزش در آموزشگاه اندیشه نو را از سال 88 آغاز کرد.

باوجود مدت کوتاه روی آوردن دواتگران به رشته گریم او گریمور در چند نمایش و سریال تلویزیونی بوده است و قرار است به زودی به عضویت انجمن چهره پردازان ایران درآید.

وحید امیری فر دیگر هنرجوی آموزشگاه اندیشه نو که در بخش عکس نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی تندیس این جشنواره را دریافت کرد متولد سال 1350 است.

از حضور این هنرمند عکاس در آموزشگاه سینمایی اندیشه نو نیز بیش از یکسال نمی گذرد که عکس او با موضوع اجتماعی، تندیس این جشنواره را به خود اختصاص داد.

از آغاز فعالیت این آموزشگاه از سال 85 تاکنون 600 تا 700 نفر از هنرجویان آن وارد بازار کار شده اند.

 

 

×