به گزارش سوره سینما، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به تغییراتی که قرار است در برنامه «ماه عسل» ویژه رمضان امسال رخ دهد، بیان کرد: تیم اتاق فکر برنامه «ماه عسل» تاکنون سوژه های بسیاری را جمع آوری کرده و اکنون در مرحله جمع بندی موضوعات و سوژه های مختلف است.

وی ادامه داد: این تیم اکنون در حال استخراج سوژه ها است و بعد باید نوعی غربالگری اتفاق بیفتد تا سوژه ها و موضوعات تکراری سال های پیش را شاهد نباشیم.

تمرکز ما در برنامه امسال روی امیدبخشی است

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما با اشاره به رویکرد اصلی «ماه عسل» در ماه مبارک رمضان سال جاری عنوان کرد: تمرکز ما در برنامه امسال روی امیدبخشی است و این هدف، مانیفست کلی برنامه است و باید ماحصل تمام موضوعات به این سمت باشد. البته سال های گذشته نیز به صورت پراکنده تلاش می شد که این هدف خروجی برنامه ها باشد. با این حال امسال وجه بارزتری به مساله امیدبخشی در برنامه داده شده است.

کریمان با اشاره به سه عنصری که باید در سوژه ها و مهمانان امسال توجه بیشتری به آنها شود، تصریح کرد: جذابیت، فرم و رسانه ای بودن عناصری است که باید در پرداخت سوژه ها در نظر گرفته شود. ممکن است سوژه و قصه ای انتخاب شود که جذابیت زیادی داشته باشد اما نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و یا ممکن است نتواند سوار بر جریان رسانه ای شود. بنابراین با توجه به معیارهایی که گفته شد، قصه ها تدارک دیده شده و پلی بک هایی بر این اساس در نظر گرفته می شود.

وی به تغییرات در برنامه امسال نسبت به برنامه های گذشته اشاره کرد و گفت: به هر حال «ماه عسل» یک برنامه گفتگومحور است و امسال آیتم های جدیدی هم دارد که ترجیح بر این است در برنامه دیده شوند و توضیحی درباره آنها ندهیم.