به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم «آبجی»، مرجان اشرفی زاده کارگردان فیلم سینمایی «آبجی»، با بیان این مطلب درباره آماده بودن فیلم برای اکران عمومی گفت: پس از نمایش فیلم و دریافت بازخورد مخاطبان در جشنواره جهانی فیلم فجر به این نتیجه رسیدم که فیلم «آبجی» آمادگی لازم را برای اکران عمومی دارد.

وی ادامه داد: از همین رو با اتفاق نظر تهیه کننده، تصمیم گرفتیم فیلم را برای دریافت پروانه نمایش به شورای صنفی نمایش ارسال کنیم.

اشرفی زاده که کارگردانی نخستین اثر بلند سینمایی خود را با فیلم «آبجی» به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی تجربه کرده است با اشاره به کم و کیف تولید این فیلم سینمایی گفت: فیلم «آبجی» حاصل دو سال تلاشم برای است که در این مدت سه دفعه تا پای پیش تولید رفتیم ولی هر سه بار تلاش ما به انجام نرسید.

وی یادآور شد: به تولید نرسیدن این فیلم در شرایطی بود که فیلمنامه «آبجی» و سابقه کاری ام باعث شده بود تا مشکل جدی برای پیدا کردن تهیه کننده نداشته باشم. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که در آن زمان متولی حمایت از تولید فیلم های اول سینمایی بود تولید از این فیلمنامه را در دستور کار خود قرار داد و حتی قرارداد هم بستیم.

اشرفی زاده افزود: اما تهیه کنندگانی که تولید این اثر را به عهده گرفته بودند، به لحاظ مالی و برای تامین سرمایه باقی مانده دچار مشکل شدند و در نهایت کار به تولید نرسید.

کارگردان فیلم تلویزیونی «نامه های خیس» تاکید کرد: مشکلاتی که برای یافتن تهیه کننده پیدا کرده بودنم با حضور محمد حسین قاسمی پایان یافت و در نهایت این تهیه کننده سینما تولید فیلمنامه «آبجی» را پذیرفت و اینبار بر خلاف دفعات قبل در مدت یک هفته پروانه ساخت جدید صادر شد و بعد از یک ماه پیش تولید آغاز و در نهایت «آبجی» کلید خورد.

وی با اشاره به حضور بنیاد سینمایی فارابی در تولید فیلمنامه «آبجی» گفت: در کنار بخش خصوصی بنیاد سینمایی فارابی هم سرمایه گذاری و یک سوم از هزینه تولید را تامین کرد و بقیه هزینه ها به عهده تهیه کننده فیلم بود و خوشبختانه آقای قاسمی پای کار ایستاد و به دلیل مشکلات مالی، تولید را متوقف نکرد.

این کارگردان سینما متذکر شد: همراهی و اعتماد محمد حسین قاسمی به عنوان تهیه کننده نسبت به کارگردان و پروژه ای که به دست می گیرد قابل تقدیر است و همکاری با این تهیه کننده سینما برای من و تمام اعضای گروه تولید فیلم «آبجی» تجربه خوبی بود.

اشرفی زاده در پایان گفت: امیدوارم موفقیت فیلم های اول که توسط بخش خصوصی تولید شده اند در اکران و همچنین حضور در جشنواره های بین المللی بتواند تهیه کنندگان را به عنوان حامیان فیلمسازان اول، به ادامه این مسیر و حمایت از فیلمسازان جوان ترغیب کند.